Näytetään tekstit, joissa on tunniste Honkajoki. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Honkajoki. Näytä kaikki tekstit

maanantai 15. heinäkuuta 2019

Pyöräretki Honkajoki-Isojoki-Dagsmark-Lapväärtti-Kristiinankaupunki-Kaskinen

Honkajoki-Isojoki-Dagsmark-Lapväärtti-Kristiinankaupunki-Kaskinen
majoitus Wanha Pappila (50,-/hlö)


Tänään lähdettiin matkaan omatoimiaamupalan jälkeen vähän kahdeksan jälkeen. Tämä oli ensimmäinen päivä, jolloin myös sadeasu oli tarpeen. Keli oli viileähkö, mutta onneksi lähes tuuleton. Ajelimme hyvää vauhtia rauhallisia teitä lukuisten perunapeltojen, kasvihuoneiden ja yhden tomaattikioskin ohitse.

Sade loppui juuri ennen Lapväärtin kirkolle saapumista. Emme päässeet ihailemaan 3000 ihmistä vetävää kirkkoa sisäpuolelta. Kuviinkaan suuri kirkko ei meinannut mahtua. Susannes Shop och Cafessa Susanna tarjoili meille kahvit ja mustikkapiirakkaa. Hyvältä maistui!
Kristiinankaupunki ohitettiin vähin äänin ja pysähdyimme vain ihailemaan Ulrika Eleonoran kirkkoa. Kaupungin kadut ovat hyvässä muistissa muutaman vuoden takaa.

Pyöräilimme rantatietä kohti Kaskista. Kaskisissa tutkittiin vähän katuja ja majoituimme Wanhan Pappilan vierastaloon. Meillä on taas väljät tilat käytössämme. Ruokaa käytiin saalistamassa rannasta. Ravintola Sininen Hetki loihti meille aivan oivat kalaruoat. Sitten kömmittiinkin saunan lauteille. Aitokiukaasta irtosi kunnon löylyt. Sanoimme pitkään ja lähes yhtä pitkään taistelimme suihkun kanssa saadaksemme suihkupäästä vettä. Lopuksi Antti päätyi ämpäripesuun ja itse peseydyin lattialla istuen.


Huomenna kipaistaan Vaasaan. Luvassa onkin vaihtelevaa säätä. Sääennusteiden mukaan sadevarusteet ovat tarpeen.
















































sunnuntai 14. heinäkuuta 2019

Pyöräretki Sastamala-Kiikoinen-Lavia-Kankaanpää-Honkajoki

Sastamala-Kiikoinen-Lavia-Kankaanpää-Honkajoki 
 majoitus Hotelli Honkahovi (52,90,-/hlö)

Hotelli Liekorannan aamupala täytti odotukset ja vatsat. Yhdeksältä olimme jo matkalla kohti Kiikoista. Aurinko paistoi koko päivän osin pilvien lomasta. Lämpötila oli pyöräilyyn passeli 15-22 astetta. Hienoinen vastatuuli hyväili kasvojamme koko matkan ajan ja aiheutti suorilla pientä harmitusta. Kiikoinen oli sievä kylä, josta palvelut olivat kaikonneet. Kirkko oli yhä pystyssä. Saman kohtalon oli kokenut Lavia. Keltainen kirkko oli muuten sielläkin. Ennen Laviaan saapumista saimme seuraa paikallisesta herrasmiehestä, joka opasti meidät kirkolle asti jutellen pyöräily -ja suunnistusharrastuksistaan. Kiitos opastuksesta! Kahvipaikka oli kiven takana ja löytyi vasta Kankaanpään Shelliltä. Kankaanpäässä hämmästytti pyörätien puuttuminen keskustan ohittavan kantatien varrelta. Myös Kankaanpäässä oli keltainen kirkko. Honkajoelle majoituttiin Honkahoviin, josta saimme todella tilavan 3 hlön huoneen.  Kävimme tutkimassa Honkajoen kirkonkylää ja myös täällä on kirkon väriksi valittu seudun suosikkiväri keltainen. Ravintola Harakassa söimme suuret pizzat, josta Antti otti osan mukaansa iltapalaksi. Pisteet Honkajoelle palvelujen säilyttämisestä. Huomenna jatketaan rannikolle ja Kaskisiin.